ZZPri Zakon o zaščiti prijaviteljev
Osrednji del izobraževanja se nanaša na temeljito razumevanje Zakona o zaščiti prijaviteljev. Za učinkovito skladnost z zakonodajo je ključno, da vsi udeleženci dobro razumejo ključne vidike zakona, kot so vloga zaupnika, vloga prijavitelja ter zaščitni ukrepi, ki se nanašajo na tiste, ki se odločijo za podajo prijave.
Glavni cilj zakona je varovanje javnega interesa, kar pomeni, da opredeljuje načine in postopke za prijavo kršitev predpisov, o katerih so posamezniki izvedeli v delovnem okolju. Prav tako zagotavlja zaščito tistim posameznikom, ki se odločijo za prijavo ali javno razkritje informacij o kršitvah.
Kanal za oddajo prijave
Kanali za oddajo prijav lahko obstajajo v različnih oblikah, in organizacija ima lahko vzpostavljene več kanalov hkrati. Možni kanali za oddajo prijav vključujejo:
- E-pošto,
- Notranji nabiralnik v podjetju
- Telefonsko številko
- Poštni naslov
- Spletni obrazec
- Platformo Whistleblower
Vsaka organizacija lahko izbere tiste kanale, ki najbolje ustrezajo njenim potrebam, zato se naše izobraževanje prilagodi glede na izbrane kanale za oddajo prijav oziroma uporabo le-teh.
Tipi prijav
Tipi prijav se prav tako razlikujejo glede na situacijo v kateri se deležniki v organizaciji znajdejo.
Prijave se lahko nanašajo na etične in delovne prakse, finančno integriteto organizacije, varstvo potrošnikov in delavcev, zloraba sredstev, dajanje povratnih informacij, podajanje predlogov in nasvetov, izvajanje programa nagrad, predlogi za inovacije ipd.
Postopek prijave v vaši organizaciji
Postopek prijave se prilagaja glede na izbran kanal za oddajo prijave in način zbiranja ter obdelave podatkov v organizaciji.
Osnovni postopek prijave običajno sledi naslednjemu zaporedju korakov:
- Zaposleni vloži poročilo
- Obravnavatelj primera (zaupnik) začne preiskavo
- Poteka komunikacija med prijaviteljem in obravnavateljem primera
- Prijavitelj je obveščen o rešitvi primera